Kompetenceudvikling
MUS/LUS/GRUS
MUS/LUS/GRUS
Medarbejder- og lederudviklingssamtaler (MUS og LUS) er en del af Aalborg Universitets strategi for kompetenceudvikling. Formålet er at sikre, at medarbejdere og ledere udvikler de nødvendige kompetencer til både nuværende og fremtidige opgaver.
MUS og LUS afholdes årligt for alle medarbejdere og ledere, med undtagelse af deltidsansat videnskabeligt personale (D-VIP) og studentermedhjælpere. Det anbefales også efter længere fravær, som f.eks. barsel eller sygemelding.
Samtalen giver mulighed for dialog om trivsel, motivation og udvikling. Sammen med nærmeste leder skabes en kompetenceudviklingsplan, som følges op på løbende. MUS og LUS supplerer den daglige kommunikation og sikrer konstruktiv feedback, der støtter medarbejderens eller lederens udvikling.
Her på siden finder du materiale til forberedelse og afholdelse af MUS/LUS/GRUS. Har du som leder spørgsmål til processen eller brugen af materialet, kan du kontakte din HR-partner.